Wewnętrzny produkt Timemize
O pomyśle
W związku z prowadzeniem firmy zajmującej się tworzeniem oprogramowania pojawiła się potrzeba monitorowania kosztów i zysków, aby świadomie kierować jej rozwojem. Dotyczyło to zarówno kosztów osobowych, jak i projektowych.
Zarząd firmy składał się z właściciela, co sprawiało, że bieżący monitoring zysków i kosztów w połączeniu z innymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności był trudny do pogodzenia. Konieczne było wdrożenie narzędzia, które w czasie rzeczywistym informowałoby o pojawiających się ryzykach projektowych lub finansowych, umożliwiając szybką reakcję na potencjalne zagrożenia.
Wyniki analizy produktowej
Po przeprowadzeniu warsztatów dotyczących analizy potrzeb doszliśmy do wniosku, że niezbędne jest wdrożenie oprogramowania umożliwiającego automatyzację procesów odpowiadających na wcześniej zidentyfikowane wyzwania.
Tak powstał Timemize – autorski system, w całości stworzony przez nasz zespół, oparty na frameworku Symfony po stronie backendu oraz Vue.js po stronie frontendowej.

O produkcie
Produkt zawiera kilka modułów odpowiedzialnych za następujące obszary:
- Moduł monitorowania – umożliwiający kontrahentom bieżący podgląd aktywności realizowanych przez pracowników w ramach prowadzonych dla nich projektów.
- Moduł alertów, który umożliwia wysyłanie powiadomień, na przykład w sytuacji, gdy budżet projektu zostanie przekroczony o 80% lub gdy pracownik przekroczy założony czas pracy.
- Moduł raportów, pozwalający na zbiorcze generowanie zestawień finansowych i czasowych, stanowiących podstawę do rozliczeń z kontrahentami, szczególnie w działalności projektowej i usługowej.
- Moduł monitorowania, umożliwiający kontrahentom bieżący podgląd aktywności realizowanych przez pracowników w ramach prowadzonych dla nich projektów.
Osiągnięte rezultaty
Rozwiązanie to, oprócz aktywnego wykorzystania wewnątrz naszej organizacji, znalazło również zastosowanie w innych firmach zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania. Obecnie rozszerzamy jego dostępność na przedsiębiorstwa z branży prawniczej, budowlanej oraz wirtualnej asysty. Szybkie i efektywne wdrożenie pozwoliło nam zweryfikować zarówno potrzebę rynkową, jak i założenia biznesowe, co otworzyło możliwość uruchomienia kolejnych obszarów współpracy z klientami.
Rozwiązanie posiada rozszerzenie na przeglądarkę Google Chrome, jest również dostępne w formie aplikacji mobilnej (PWA).
Więcej informacji o produkcie znajdziesz się na stronie Timemize.com
