Nasz klient to przyszłościowa firma meblarska z ambitnymi planami ekspansji na konkurencyjny rynek amerykański. Działając jako marketplace, firma łączy różnych producentów mebli z klientami. Koncentrując się na innowacjach, chętnie włączają najnowocześniejsze technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI) i rozszerzona rzeczywistość (AR) do swoich operacji biznesowych.
Problem Klienta
Klient stanął przed wyzwaniem prezentacji swojej oferty produktowej w sposób prosty w odbiorze dla kupujących. Jednocześnie istotne było to, by wykorzystany sposób prezentacji wyróżniał się na tle konkurencji, by móc przyciągnąć większy wolumen kupujących i producentów, zachęconych atrakcyjnością platformy do sprzedaży swoich mebli.
Propozycja rozwiązania
Aby sprostać temu wyzwaniu, zaproponowaliśmy kompleksowe rozwiązanie napisane na platformę Magento:
Moduł pozwalający na przypisanie modeli 3D do produktu
Moduł formuł, które pozwalają na współzależne modyfikacje elementów mebla poprzez wpływanie na jego parametry ogólne
Całość została powiązana z mechanizmem produktów konfigurowalnych i opcji niestandardowych (Custom Options) w Magento. Dzięki temu podejściu mogliśmy zintegrować się z istniejącą architekturą platformy, co pozwala na lepsze wykorzystanie zbudowanych modułów w całym ekosystemie.
Całe rozwiązanie, ponieważ bazuje na modelu jako takim, jest generyczne i nie ogranicza się tylko do mebli. Tym samym rozwiązanie sprawdzi się dobrze również jako konfigurator dla okien, oświetlenia czy innych obiektów, które możemy zaprezentować w postaci modeli 3D.
Osiągnięte rezultaty
Wdrożenie naszego rozwiązania przyniosło Klientowi wartościowe rezultaty:
Klient z sukcesem mógł zaprezentować rozwiązanie na branżowych targach, zwiększając rozpoznawalność swojej marki
Klient znalazł nowych Partnerów do współpracy na rynku USA
Zaprezentowany konfigurator spotkał się z entuzjazmem zarówno kupujących jak i producentów mebli
Na bazie osiągniętych korzyści Klient postanowił rozbudować narzędzie i przedstawić je potencjalnym inwestorom zainteresowanym ekspansją na rynku w Stanach Zjednoczonych.