Rebranding Fleet Agency na samochodowy.pl

Klientsamochodowy.pl (dawniej Fleet Agnency)
Branżafinansowanie zakupu samochodów, leasing, wynajem dugoterminowy 
Zakres pracbudowa makiet UX/UI, migracja platformy, migracja SEO
Wykorzystywane technologie
  • JavaScript
  • Laravel
  • PHP
  • Vue.js
1
dni do MVP
0
osoby zaangażowane w projekt
0
lata współpracy

O Kliencie

samochodowy.pl (wcześniej Fleet Agency), to firma z branży motoryzacyjnej specjalizująca się w finansowaniu pojazdów. Działając od 2018 roku, wyróżnia się wysoką elastycznością i dopasowaniem do potrzeb klientów. Poprzez możliwość zamówienia całej floty pojazdów, oferuje atrakcyjne warunki finansowania, co stanowi główną przewagę konkurencyjną firmy.

Właściciele firmy, Michał i Jakub, połączyli pasję do motoryzacji z determinacją w zaspokajaniu potrzeb klientów, tworząc platformę umożliwiającą łatwe porównywanie ofert samochodów oraz opcji finansowania. 

Dzięki szybkiemu i kompleksowemu rebrandingowi oraz redesignowi platforma e-commerce w lipcu 2024 została pomyślnie przekształcona w markę samochodowy.pl.

Problem Klienta

W wyniku analizy rynku i opinii Klientów właściciele Fleet Agency stwierdzili, że obecna marka nie trafia w oczekiwania głównej grupy docelowej. Doszli do wniosku, że zmiana nazwy na polskojęzyczną pozwoli lepiej podkreślić ich lokalną tożsamość.

Opisana potrzeba skłoniła firmę do pogłębionej analizy marketingowej oraz doświadczeń użytkowników na istniejącej platformie sprzedażowej online. W efekcie podjęto decyzję o rebrandingu i redesignie serwisu.

Ze względu na kontekst biznesowy czas realizacji był mocno ograniczony – w ciągu miesiąca Klient musiał zakomunikować grupie docelowej nową nazwę i rebranding platformy.

Propozycja rozwiązania​

Na początku przeprowadziliśmy warsztaty z analizy potrzeb. Określony został następujący plan działania:

  1. Zbudowanie makiet UX/UI zgodnych z nowymi wytycznymi dotyczącymi marki i Design Systemu,
  2. Zaprojektowanie procesu migracji SEO ze starej platformy na nową, by po przeniesieniu nie utracić obecnie wypracowanego ruchu organicznego,
  3. Zbudowanie nowego szablonu graficznego platformy na bazie makiet UX/UI.

Gdy pierwsza wersja makiet potwierdziła finalną strukturę strony, proces migracji SEO mógł przebiegać w tym samym czasie. Wykonywanie prac równolegle było kluczowe dla dotrzymania terminu.

Akceptacja makiet odbywała się przyrostowo – dzięki temu mając już zaakceptowane makiety strony głównej, mogliśmy przystąpić do jej implementacji mimo trwającej akceptacji pozostałych widoków.

Takie podejście nie byłoby możliwe, gdyby nie efektywna komunikacja między stronami zaangażowanymi w proces. Kontakt z Klientem był bardzo częsty, a nasz Project Manager na bieżąco komunikował stan prac oraz pozyskiwał informacje niezbędne, aby prace zespołu mogły postępować bez większych przestojów.

Funkcje dostarczane były partiami, które były testowane a następnie akceptowane przez Klienta. Dzięki takiemu podejściu mogliśmy szybko dostarczać zaimplementowane moduły i uzyskiwać informację zwrotną możliwie jak najszybciej. Częsta komunikacja z Klientem pozwoliła na zminimalizowanie poprawek w kodzie, które wynikały z niezrozumienia koncepcji przez specjalistę.

Ostatni tydzień przeznaczony został na testy akceptacyjne nowej wersji platformy, aby zminimalizować ryzyko wprowadzenia błędów na środowisko produkcyjne.

Osiągnięte rezultaty

  • Klient mógł zakomunikować start nowej wersji platformy wraz z początkiem nowego miesiąca,
  • Strona została zaprojektowana tak, aby możliwe było późniejsze wykorzystanie PWA (Progressive Web App) do dostarczenia nowych funkcji na urządzenia mobilne,
  • Klient zanotował zwiększenie dotarcia grupy docelowej na platformę,
  • Nowa wersja strony zapewniła podwaliny pod nowe funkcjonalności, które zwiększają lojalność i pozytywne doświadczenia użytkownika końcowego.
Brzmi interesująco?

Jesteśmy chętni do pomocy.

Skontaktuj się z nami