Naszym Klientem jest firma wydzielona z naszej organizacji, która powstała ze względu na rozwinięcie się produktu cyfrowego budowanego przez nas. Obecnie jest to czteroosobowy zespół, którego celem jest dostarczanie rozwiązania pomagającego w optymalizacji działania organizacji projektowych. Jest to możliwe poprzez możliwość monitorowania aktywności pracowników, śledzenia budżetów projektowych oraz alertów i raportów pozwalających na szybkie reagowanie na zmiany w projekcie.
Problem Klienta
W wyniku prowadzenia firmy projektowej wytwarzającej oprogramowanie, pojawiła się u nas potrzeba monitorowania kosztów i zysków w firmie, by w sposób świadomy móc kierować jej rozwojem. Chodziło tutaj zarówno o koszty osobowe jak i projektowe.
Ponieważ zarząd składał się z jednego właściciela, sprawdzanie tego na bieżąco wraz z innymi obowiązkami prowadzenia działalności było dość uciążliwe. Z tego powodu konieczne było zapewnienie narzędzia, które będzie informowało, gdy pojawia się jakieś ryzyko projektowe lub finansowe na horyzoncie, by móc wtedy problem rozwiązać.
Propozycja rozwiązania
Po wykonaniu warsztatów z badania potrzeb doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy oprogramowania, które pozwoli nam zautomatyzować procesy adresujące wspomniane wcześniej problemy. Tak właśnie powstał Timemize.
Napisany w całości przez nas, oparty o framework Symfony od strony backendu oraz Vue,js od strony frontendu. Produkt zawiera takie moduły jak:
Moduł wprowadzania aktywności realizowanych przez Pracowników, zarówno w postaci timera jak i ręcznego wpisywania aktywności
Moduł alertów, który pozwala wysyłać powiadomienia, np. gdy budżet projektu zostanie przekroczony o 80% bądź Pracownik przekracza założony czas pracy
Moduł raportów, który pozwala na zbiorcze generowanie zestawień finansowych i czasowych, będących podstawą do rozliczenia się z kontrahentami, w szczególności w działalności opartej na projektach i usługach
Moduł monitorowania, który pozwala kontrahentom przeglądać w czasie rzeczywistym realizowane przez Pracowników aktywności w ramach realizowanego dla nich projektu
Na potrzeby aplikacji zaprojektowaliśmy również Landing Page korzystając z narzędzia WordPress.
Osiągnięte rezultaty
Rozwiązanie, poza tym że jest wykorzystywane aktywnie wewnątrz naszej organizacji, znalazło zastosowanie w innych firmach zajmujących się wytwarzaniem oprogramowania. Obecnie rozszerzamy obszar obsługi o firmy z branży prawniczej, budowlanej i wirtualnej asysty. Szybkie i efektywne wdrożenie pozwoliło zwalidować potrzebę rynkową i założenia biznesowe, co dało możliwość uruchomienia kolejnego obszaru współpracy z Klientami.
Backend działa na różnych wersjach API
Zwalidowano rynek poprzez szybkie dostarczenie MVP
Zbudowane rozwiązanie pozwoliło rozszerzyć działalność o obszar rozszerzeń do przeglądarek
Zainteresowany podobnym projektem?
Napisz kilka słów o Twoim problemie, a z chęcią pomożemy Ci się z nim uporać